ADAS

Rozwiązania TEXA do kalibracji kamer i radarów

System wspomagania kierowcy ADAS

Systemy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems – Zaawansowane Systemy Wspomagania kierowcy), zaprojektowane w celu zapewnienia bezpieczeństwa i zwiększenia komfortu jazdy, są coraz powszechniejsze w pojazdach nowej generacji.

Kamery, radary, lidary i inne czujniki ADAS wymagają ponownej kalibracji w przypadku ich wymiany, ale także w przypadku przeprowadzania interwencji polegających na wymianie przedniej szyby i zderzaka, naprawie zawieszenia, regulacji geometrii zawieszenia, zmianie rozmiaru opon czy wymianie sterownika silnika itd
 
Umiejętność prawidłowego przeprowadzania napraw w obszarze kalibracji systemów ADAS, ma kluczowe znaczenie w zakresie jakości usług oferowanych klientom i podążania za rozwojem rynku. Z tego powodu koniecznie zainwestuj w odpowiednie system kontroli czujników, który pozwoli Ci na przeprowadzenie precyzyjnej kalibracji. Znacząco zwiększy to komfort jazdy i bezpieczeństwo Twoich klientów. 

Wszechstronne wsparcie

TEXA wspiera profesjonalne warsztaty w naprawach zaawansowanych podzespołów aktywnego bezpieczeństwa i proponuje im kompletną oraz wielomarkową ofertę, która obejmuje:

Narzędzia TEXA umożliwiają wykonanie kalibracji statycznych i dynamicznych oraz zapewniają precyzyjne przywrócenie poprawnego działania systemów ADAS zapewniając bezpieczeństwo kierowcom oraz mechanikom wykonującym diagnostykę i kalibrację.

Oprogramowanie IDC5

Oprogramowanie IDC5 umożliwia przeprowadzanie procesów takich jak kalibracja systemu ADAS oraz kalibracja kamer samochodowych. Dzięki kartom pomocy dedykowanym różnym markom pojazdów, mechanik może krok po kroku przejść przez procedury, zapewniając poprawność operacji .IDC5 gwarantuje bardzo szerokie pokrycie CAR i TRUCK, o co najmniej 30% wyższe w stosunku do innych rozwiązań dostępnych na rynku. Dzięki temu kalibracja czujników samochodowych przy użyciu tego software jest bardzo prosta i szybka.

Bezpośrednia linia z ekpertami

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub pytań dotyczących procedur kalibracji, TEXA oferuje infolinię ADAS Call Center: szybki, kompetentny i dokładny kontakt, aby odpowiedzieć na każdą potrzebę. Usługa jest zawarta w abonamencie TEX@INFO Car Call Center*.
* Usługa obecnie dostępna na rynku włoskim

Kalibracja Radarów i Kamer:

RCCS 3 EVO

Prosty, precyzyjny i bezpieczny

Do kalibracji radarów, lidarów, kamer i czujników, TEXA zaprojektowała system RCCS 3 EVO, oddając w ręce warsztatów rozwiązanie najwyższej klasy. Łączy ono najlepsze rozwiązania konstrukcyjne i wyjątkowe komponenty.

Wersja ta pozwala na szeroki zakres zastosowań: może być używana zarówno z zestawem do kontroli geometrycznej osi jazdy, jak i w trybie osiowania optycznego. Dalmierze Bluetooth, zdolne do bezpośredniej komunikacji z oprogramowaniem IDC5, gwarantują prawidłowe pozycjonowanie zestawu za pomocą prowadzonej procedury krok po kroku.

RCCS 3 EVO to urządzenie umożliwiające szybkie i bezpieczne przeprowadzanie kalibracji radaru w samochodzie, jak również kamer i czujników. Dzięki precyzji systemu, kalibracja kamer i radarów jest niezwykle dokładna, co zapewnia maksymalne bezpieczeństwo zarówno kierowcy, jak i specjalisty w warsztacie.

RCCS 3 EVO

cyfrowa innowacja do kalibracji systemów ADAS

Urządzenie jest wyposażone w 75-calowy ekran HD o rozdzielczości 4K, który zapewnia optymalne wyświetlanie paneli, z zachowaniem proporcji 1:1 zgodnie ze specyfikacjami producentów pojazdów.

Ponadto koniecznie należy podkreślić fakt, że nie deformuje on ani nie zmienia rozmiarów oryginalnych paneli. W ten sposób warsztat może mieć pewność, że stosuje najbardziej poprawne i bezpieczne rozwiązania i nie ryzykuje zmiany zachowania pojazdu na drodze.

RCCS 3 EVO, jako zaawansowane urządzenie do kalibracji ADAS, wspierane przez oprogramowanie IDC5, umożliwia krok po kroku szybkie i bezbłędne wykonanie kalibracji radaru oraz kalibracji kamer samochodowych. Panel jest wybierany i ustawiany na monitorze, bez ryzyka popełnienia błędu. Dzięki ciągłym aktualizacjom oprogramowania, które regularnie udostępniają nowe pojazdy i panele, a także niezbędnym kartom pomocy przygotowanym dla poszczególnych marek i modeli pojazdów, użytkownik ma pewność, że wykona wszystkie operacje z najwyższą precyzją i zaleceniami producenta a dodatkowo skorzysta z niebywałego pokrycia pojazdów.

Cyfryzacja paneli pozwala ponadto znacznie zaoszczędzić przestrzeń warsztatową, potrzebną na przechowywanie tradycyjnych paneli.

Proporcja 1:1

Zgodna ze specyfikacjami
producentów pojazdów

SOLIDNY

ale łatwy w obsłudze i regulacji

Prosty w użyciu

dzięki cyfrowym panelom

Inteligencja i bezpieczeństwo

dzięki wbudowanemu Mini PC

Konstrukcja zestawu RCCS 3 EVO została zintegrowana z Mini PC, który gwarantuje zastosowanie inteligentnego systemu synchronizującego doskonałe zasoby oprogramowania IDC5 z zestawem do kalibracji TEXA.

Obrazy paneli są przesyłane i pozycjonowane automatycznie, zgodnie z dokonanym wyborem pojazdu. Ich wizualizacja odbywa się w liniowym, bezpiecznym i szybkim procesie.

Mobilność i regulacje

precyzyjne, łatwe i szybkie

RCCS 3 EVO zbudowany jest z solidnego wspornika głównego z elektryczną regulacją wysokości. Dzięki praktycznym pokrętłom można go łatwo przechylać na boki i do przodu.

Ponadto pokrętło i poziomica laserowa pozwalają na wykonywanie nawet milimetrowych ruchów bocznych. Dodatkowe pokrętło pozwala na wykonywanie nawet milimetrowych ruchów poprzecznych. Ponad ramą urządzenia znajduje się dodatkowy wskaźnik laserowy, pomocny w ustaleniu środka pojazdu, poprzez wycelowanie wiązki lasera w przednie logo pojazdu. Poprzeczna belka regulacyjna jest wyposażona w dwa dalmierze i przesuwany odbłyśnik, przy czym ten ostatni posiada centralny laser do ustawiania zestawu względem radaru czołowego. 

Wyposażenie technologiczne pozwala na prawidłowe ustawienie RCC3 EVO w stosunku do pojazdu oraz podłoża zachowując przy tym łatwość obsługi, absolutną precyzję i całkowite bezpieczeństwo

Absolutna dokładność

Kompletna realizacja zlecenia

Należy podkreślić, że przed przystąpieniem do czynności związanych z kalibracją, należy nie tylko zadbać o prawidłowe ustawienie RCCS 3 EVO względem pojazdu, ale konieczne jest sprawdzenie prawidłowego ustawienia geometrii zawieszenia pojazdu.

Z tego względu, warsztatom chcącym zaoferować swoim klientom pełną i wysoce profesjonalną usługę, zaleca się doposażenie zestawu RCCS 3 EVO (w obu wersjach), w cztery elektroniczne czujniki CCD, które mogą być montowane zarówno na kołach za pomocą uchwytów do mocowania na obręczy koła, jak i na konstrukcji RCCS 3  EVO. Lekkość czujników i brak przewodów połączeniowych pomiędzy przednimi a tylnymi czujnikami zapewniają najwyższą wygodę użytkowania oraz absolutną precyzję pomiaru kątów zawieszenia pojazdu. Po prostu pełna obsługa i zadowolony klient.

Oprogramowanie

do pozycjonowania zestawu i kontroli zbieżności kół

Wysoką dokładność tego systemu zapewnia także zastosowanie oprogramowania TOE AND THRUST ANGLE CHECK, które pozwala na wykonanie, w kilku prostych krokach, dwóch typów operacji:

  •  szybkiej kontroli ustawienia RCCS 3 EVO względem geometrycznej osi jazdy pojazdu i posadzki warsztatu, oraz
  • weryfikację zbieżności kół.

Te procedury są kluczowe dla przygotowania samochodu do kalibracji kamer i/lub radarów.

Jak to działa

Operator przystępuje w pierwszej kolejności do montażu czterech czujników CCD na kołach i przeprowadza kontrolę ustawienia zbieżności pojazdu. Następnie zdejmuje dwa czujniki CCD z przedniej osi pojazdu i umieszcza je na belce regulacyjnej RCCS 3 EVO, w celu prawidłowego ustawienia zestawu względem geometrycznej osi jazdy (względem tylnej osi pojazdu).

Poniżej znajduje się praktyczny przykład ustawiania zestawu i zbieżności kół z wykorzystaniem dedykowanego oprogramowania:

Wysoka wydajność

również przy ustawieniu optycznym

RCCS 3 EVO może wykorzystać także wysoce wydajny tryb ustawiania optycznego. Ta konfiguracja wykorzystuje rodzaj uchwytów montowanych na oponie i umożliwia szybkie i precyzyjne wykonanie wszystkich czynności związanych z kalibracją kamer i radarów

W celu ustawienia pojazdu wykorzystuje się dwa laserowe dalmierze, zamontowane na belce poprzecznej zestawu kalibracyjnego, kierując promień lasera na dwie tabliczki pomiarowe.
 

Technologia laserów najnowszej generacji Dalmierze Bluetooth zastosowane przez TEXA są rozwiązaniem, które sprosta najbardziej wymagającym oczekiwaniom profesjonalnej i precyzyjnej obsługi, jakich oczekują warsztaty na całym świecie.

Pozycjonowanie za pomocą dalmierzy Bluetooth

Nowa procedura prowadzona

Dzięki przejrzystemu i przyjaznemu systemowi wyświetlania informacji wszystkie fazy przygotowania pojazdu odbywają się w sposób niezwykle prosty i szybki.

Oprogramowanie zarządzające POSITIONER prowadzi operatora krok po kroku, tak aby mógł on bezpiecznie przejść przez pozycjonowanie zestawu RCCS 3 EVO.

Poniżej przykład pozycjonowania konstrukcji RCCS 3 EVO w praktyce za pomocą dedykowanego oprogramowania

Oprogramowanie IDC5

Idealne dopasowanie do potrzeb

Zestawy kalibracyjne TEXA należy stosować w połączeniu z oprogramowaniem diagnostycznym IDC5, dzięki czemu wykonanie wszystkich operacji staje się szybkie i skuteczne. 

Oprogramowanie zawiera karty pomocy przygotowane dla poszczególnych marek i modeli pojazdów. Informacje zawarte w kartach pomocy prowadzą operatora krok po kroku przez wszystkie etapy kalibracji gwarantując poprawność ustawienia: wysokości panelu, odległości od pojazdu, pozycji zestawu względem pojazdu. 

Po zakończeniu kalibracji oprogramowanie proponuje wydruk raportu z przeprowadzonych operacji, który może zostać przekazany klientowi.

CCS 2 DYNAMICS

CCS 2 Dynamics to przenośne rozwiązanie TEXA do kalibracji kamer samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. CCS 2 Dynamics jest kompaktowy, stabilny, łatwy w demontażu i transporcie. Za pomocą specjalnych akcesoriów CCS 2 Dynamics można skonfigurować w dwóch wersjach: dla środowiska CAR lub TRUCK.

Dalmierze Bluetooth komunikując się bezpośrednio z oprogramowaniem IDC5, gwarantują prawidłowe pozycjonowanie dzięki zastosowaniu procedury prowadzonej.

CCS 2 Dynamics jest wyposażony w cztery obrotowe kółka oraz regulowane nóżki do stabilizacji, które zapewniają szybkie pozycjonowanie. W konfiguracji CAR istnieje możliwość regulacji w poprzek oraz na wysokość, natomiast w TRUCK regulacji w poprzek oraz wzdłuż.

Konfigurację CAR można uzupełnić dwoma trybami regulacji: a) optycznym, wybierając uchwyty na oponę lub obręcz koła lub b) względem osi napędowej w połączeniu z zestawem do kontroli zbieżności i położenia osi. Zmiany konfiguracji można również dokonać po zakupie zestawu, w prosty i szybki sposób.

Do kalibracji kamer TEXA oferuje bardzo szeroką gamę specjalnych akcesoriów, które można zintegrować z systemami RCCS i CCS.

CCS 2 Dynamics CAR

Konstrukcja posiada regulację wysokości i jest wyposażony w cztery obrotowe kółka oraz regulowane nóżki do stabilizacji, które zapewniają szybkie pozycjonowanie.

Konfigurację CAR można uzupełnić dwoma trybami regulacji: a) optycznym, wybierając uchwyty na oponę lub obręcz koła lub b) względem osi napędowej w połączeniu z zestawem do kontroli zbieżności i położenia osi. 

CCS 2 Dynamics TRUCK

Dzięki konfiguracji TRUCK, CCS 2 Dynamics pozwala z niezwykłą prostotą i absolutną precyzją wykonywać
kalibrację kamer w pojazdach dostawczych i ciężarowych.

Konstrukcja posiada różne rodzaje regulacji wysokości, poprzecznej i osiowej. Jest również wyposażona w cztery obrotowo zamocowane kółka do szybkiego pozycjonowania i może być stabilizowana za pomocą praktycznych regulowanych nóżek.

CCS

wielomarkowy zestaw do kalibracji kamer

System CCS (Camera Calibration System) to zestaw do kalibracji ADAS, który umożliwia precyzyjne dostosowanie systemów do specyfiki pojazdu. Dzięki jego wszechstronności, warsztaty mogą przeprowadzać zarówno kalibrację kamer samochodowych, jak i kalibrację radarów z największą dokładnością. Składa się z solidnego wspornika, na którym mocowane są panele przeznaczone do poszczególnych marek pojazdów.

CCS przewiduje także opcjonalne zastosowanie maty z podziałką i dwóch podpór do wyznaczania osi kół za pomocą poziomicy laserowej.

Budowa zestawu sprawia, że jest on podstawowym rozwiązaniem, niezwykle prostym w obsłudze i łatwym do przemieszczania, nawet poza warsztatem.

CCS jest doskonałym rozwiązaniem dla warsztatów, które nie mogą stworzyć w swoim warsztacie stałego stanowiska do kalibracji kamer. Po zakończeniu kalibracji cała konstrukcja może być zdemontowana i odstawiona w dogodne miejsce.

Szeroka gama akcesoriów

aby usługa była kompletna

Rozwiązania ADAS firmy TEXA mogą być wykorzystywane w połączeniu z opcjonalnymi akcesoriami, które  umożliwią warsztatom kompletną obsługę elektronicznych systemów wspomagania kierowcy. Wśród nich znajdziecie:

ACS (All Around Calibration System - System Kalibracji Kamer 360°)

ACS (All Around Calibration System)

System ACS jest stosowany do kalibracji kamer 360° i ustawienia urządzenia „symulator Dopplera”* w pojazdach należących do Grupy VAG (AUDI, SEAT, SKODA, VOLKSWAGEN, LAMBORGHINI). Rozwiązanie TEXA charakteryzuje się ogromną wygodą użytkowania, dzięki zastosowaniu kółek, które umożliwiają jego łatwe przemieszczanie.

SYMULATOR DOPPLER

Symulator Doppler

To dodatkowe wyposażenie służy również do kalibracji radaru martwego pola. W tym przypadku mamy jednak do czynienia z aktywnym symulatorem, który reaguje na częstotliwość generowaną przez tylny radar pojazdów marki MAZDA i Grupy VAG.

PANEL DO KALIBRACJI IR I SYSTEMU NIGHT VISION

Panel kalibracji IR i System night vision

Dwa bardzo przydatne akcesoria, umożliwiające szybką, ale i precyzyjną kalibrację kamery termowizyjnej, odpowiednio w pojazdach marki Mercedes oraz Grupy VAG, które ją stosują. Podstawowe urządzenie z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, ułatwiające kierowcy wczesne rozpoznawanie osób lub zwierząt po nastaniu zmroku. Umieszczony z przodu pojazdu przyrząd IR Calibration Target symuluje obecność obiektu emitującego ciepło.

ODBŁYŚNIK DO KALIBRACJI RADARU MARTWEGO POLA

Reflektor radaru martwego pola

To podstawowe narzędzie umożliwiające wykonanie kalibracji radarów ultradźwiękowych montowanych w pojazdach takich marek jak HYUNDAI, HONDA, KIA, LEXUS, MAZDA, MITSUBISHI, SUBARU, TOYOTA. Składa się z metalowego stożka odbłyskowego, lasera oraz kątomierza, który jest pomocny podczas prawidłowego ustawiania stożka. Odbłyśnik opracowany przez TEXA jest uniwersalny, gdyż może być stosowany zarówno do radarów przednich, jak i tych bocznych oraz tylnych.

MATY DO KALIBRACJI 360° W TOYOTA, LEXUS, SCION I SUZUKI

Maty 360° dla TOYOTA, LEXUS, SCION i SUZUKI

Zestaw umożliwiający kalibrację systemu 360° w pojazdach TOYOTA, LEXUS, SCION i SUZUKI wyposażonych w tę technologię.

Prodotto da inserire all’interno del sistema per diagnosi e calibrazione ADAS. Verificare con il proprio rivenditore TEXA di fiducia le modalità di accesso al Nuovo Piano Industria 4.0

Formazione specifica

per il mondo degli ADAS

Offrire formazione ai propri clienti è particolarmente importante per TEXA. La competenza tecnica, e il conseguente corretto utilizzo degli strumenti diagnostici, sono oggi fattori critici di successo per l’attività di autoriparazione.

La metodologia didattica dei corsi si basa su un corretto mix tra apprendimento teorico ed esercitazioni pratiche su veicoli.

Quest’ultima è di fondamentale importanza, perché completa le prove e le simulazioni con la strumentazione diagnostica TEXA in possesso dell’autoriparatore, stimolando una partecipazione più attiva e dinamica ed un apprendimento maggiore.

D9C:
DIAGNOSI AVANZATA E CALIBRAZIONE DEI SISTEMI DI ASSISTENZA ALLA GUIDA

D9C:
DIAGNOSI AVANZATA E CALIBRAZIONE DEI SISTEMI DI ASSISTENZA ALLA GUIDA

OBIETTIVI:
Conoscere le caratteristiche tecniche e le modalità di funzionamento dei sistemi avanzati di supporto alla guida e le modalità di funzionamento, la posizione e le funzionalità delle tecnologie coinvolte RADAR, LIDAR, telecamera, camera a infrarossi, sensori a ultrasuoni.
Sapere il principio di funzionamento dei sistemi Park Assist, Lane Departure Warning, Adaptive Cruise Control, Forward Collision Warning, Adaptive High Beam Control, Pedestrian Detector, Blind Spot Detection, Park Assist, Night Vision, Drowsiness Detection System.
Essere in grado di effettuare le procedure di diagnosi e ricerca guasti mediante l’ausilio dello strumento di diagnosi; saper interpretare la pagina degli errori, parametri, stati, attivazione e regolazioni.

DURATA:
8 ore (disponibile anche on-line)
VEDI MAGGIORI INFORMAZIONI

D9T:
DIAGNOSI E CALIBRAZIONE DEI SISTEMI DI ASSISTENZA ALLA GUIDA - ADAS TRUCK

D9T:
DIAGNOSI E CALIBRAZIONE DEI SISTEMI DI ASSISTENZA ALLA GUIDA - ADAS TRUCK

OBIETTIVI:
Frequentando il corso D9T è possibile studiare le caratteristiche tecniche e le modalità di funzionamento dei sistemi avanzati di supporto alla guida dei mezzi pesanti, come ad esempio l’avviso di superamento corsia, il cruise control adattivo, il rilevamento angolo cieco.
Il modulo didattico, inoltre, permette di conoscere la posizione e le funzionalità delle tecnologie coinvolte: radar, camera multifunzione, sensori e attuatori, camera ad infrarossi, sensori a ultrasuoni.

Vengono presentati anche esempi pratici di calibrazione statica e dinamica, effettuando procedure di diagnosi e ricerca guasti mediante l’ausilio della strumentazione TEXA.

DURATA:
8 ore (disponibile anche on-line)
VEDI MAGGIORI INFORMAZIONI

Software IDC5

Abbinamento perfetto con il software IDC5

Le soluzioni TEXA, devono essere utilizzate in combinazione con il software di diagnosi IDC5, permettendo di portare a termine velocemente tutte le operazioni.

L’applicativo, infatti, fornisce specifici help di diagnosi redatti per ciascuna marca/modello, con le istruzioni (come altezza da terra del pannello, distanza dal veicolo, allineamento, ecc.) per il corretto posizionamento della struttura, guidando passo-passo attraverso tutte le fasi di lavoro.

Al termine della taratura, inoltre, è possibile stampare un report da consegnare al cliente con l’evidenza delle operazioni effettuate.

broszury

Video

ADAS: kalibracja kamery przedniej
RCCS 3 BT – Oficjalne Video Produktu